Wij is belangrijker dan Why [Paul van Schaik, verantwoordelijk voor lean-werkwijze bij NS, FTE Groep)

Paul van Schaik werkte jarenlang met medewerkers aan de prestatiedoorbraak van NS. Hij schreef hier samen met Dennis Stout en Alfred Schmits een boek over. Mensen denken dat als je de ‘Why’ centraal stelt, en iedereen dat begrijpt, dat verandering dan wel komt. Dat is niet hun ervaring. Hoe zorgden ze wel voor een prestatiedoorbraak?

“Erken dat die kloof er is. Mensen moeten zich bewust zijn van de kloof om een prestatiedoorbraak te realiseren. Zeg bijvoorbeeld: Ik ben me te pletter geschrokken, we staan er niet best voor, maar ik zie wel kansen.” 

Leer in deze podcast ook meer over:

  • Hoe je mensen in staat stelt om succesvol te zijn
  • Dat het altijd beter kan, maar dat je ook blij moet zijn met wat er wel is
  • Hoe je 5% hogere klanttevredenheid haalt
  • Waarom je medewerker, reiziger en resultaat op 1, 2 en 3 zet
  • Wat de rol van emotie is bij verandering
  • Hoe je continue verbetert
  • Hoe je dankzij een prestatiebord weet of je je werk goed doet
  • Hoe je het onmogelijke mogelijk maakt


Luister de podcast:

Of luister via: ApplePodcasts, Spotify of Google Podcasts.


Leer meer:

  • Wij is belangrijker dan why, Paul van Schaik, Dennis Stout, Alfred Schmits

  • De prestatiedoorbraak, Paul van Schaik

  • De Harada methode, de sleutel tot succes ben je zelf!, Takashi Harada, Jim Lippens

  • De kleine Csikszentmihalyi – Over flow en optimaal geluk

  • Extreme Ownership, Jocko Willink

  • Businessplan op 1 A4, Marc van Eck

  • Het kleine innovatieboek, Kim Spinder

Help mij met een beoordeling

Beoordelingen zijn heel belangrijk voor het succes van deze podcast. Wil je mij helpen door de Innovatie Wasstraat vijf sterren te geven? Open in Apple Podcast de Innovatie Wasstraat Podcast. Klik op ‘Schrijf een recensie’. Geef vijf sterren en laat als je dat leuk vindt een berichtje voor me achter.